Skocz do linków, Skocz do treści

5 powodów, aby pokochać Google Analytics

13 lipca 2007 13:13. Autor: Robert Drózd. 15 komentarzy

Udało mi się jednak zarejestrować na SlideShare, zatem poniżej moja wczorajsza prezentacja ze spotkania Aula Polska. Te spotkania mają specyficzny charakter: najpierw pięć wystąpień po pięć minut, potem luźne dyskusje. Tym razem mi się upiekło, bo zgłoszono tylko trzy prezentacje, mogłem więc mówić dziesięć minut, który to czas i tak przekroczyłem… ;-)

W prezentacji pokazałem kilka ważnych zalet Google Analytics; nie zauważają ich zwykle ludzie, którzy instalują statystyki jako ciekawostkę czy gadżet. Pięć powodów, aby pokochać narzędzie Googla to:

  1. Koszty, czyli ich brak. Do 5 milionów odsłon miesięcznie nic nie płacimy.
  2. Filtry, czyli możliwość tworzenia dowolnych widoków dla przyszłych analiz.
  3. Integracja ze wszystkim. Adwords, reklamy kontekstowe, bannery. Możliwość śledzenia ściągnięć plików i Ajaksa.
  4. Analiza odbić i odejść. Dzięki niej wiemy, gdzie tracimy klientów, z których stron docelowych ludzie uciekają.
  5. Analizy e-commerce, Czyli możliwość ładowania do Analytics prawdziwych danych o transakcjach.

Można też pobrać samą prezentację (format Power Point). W paru miejscach, które są szczególnie nieoczywiste bez komentarza dopisałem wyjaśnienia.

W końcowym slajdzie zapowiadam, że 16 lipca na blogu pojawi się informacja o moim darmowym raporcie: „Nie bój się Google Analytics, czyli 21 sposobów na najlepsze statystyki świata”. Poszukuję recenzentów! Jeśli ktoś ma ochotę dostać go trochę wcześniej i ocenić, proszę o kontakt mailowy: rd@webaudit.pl.

Tych spotkań branżowych jest coraz więcej, Krzysztof Urbanowicz na swoim blogu zapowiedział pierwsze spotkanie Yulbiz Warszawa, które odbędzie się 17 lipca.

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Komentarze czytelników

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS
  1. ragni

    limit 5 milionow odslon jest tylko teoretyczny – ja robie prawie 2 miliardy i nic nie place (z Adwords nie korzystam oczywiscie).

  2. Robert Drózd

    Ragni, to bardzo cenna informacja :-)

    W ogóle konta w Adwords nie masz, czy masz, ale nic nie płacisz?

  3. Tomek Frontczak

    Robert – ciekawa prezentacja. Dobrze że, pokazałeś możliwości GA z szerszej perspektywy.

    ragni: ale masz konto w Google AdSense ;)

    2-gi powód dla którego można się bać Google Analytic: jak dzielimy się z Google informacjami o ecommerce to mają wtedy dane o ROI. Jak je mają, to duża pokusa jest, żeby je wykorzystać do zwiększania minimalnego CPC. Oczywiście oficjalnie takie łączenie danych nie ma miejsca.

  4. ragni

    kiedys sie logowalem do Adwordsa, ale ani centa tam nigdy nie wplacilem. podejrzewam, ze idea bylo wydawanie pieniedzy na platne uslugi googla a nie tylko posiadanie konta.

    wg tego: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=en&answer=26784 Adsense nie ma tu nic do rzeczy, zreszta te konto mam na firme, a nie na osobe prywatna jak GA. Moze to byc zreszta jeden z patentow jak nie ulatwiac Googlowi podgladania calego naszego biznesu ;)

  5. matrixik

    A najlepsze jest to, że analytics nie działa z bloggerem, a przecież te oba serwisy należą do google :P

  6. Szymon

    18 lipca a raportu nie ma :-(. Czyzby recenzenci znalezli rzeczy nadajace sie do udoskonalenia? :-)

  7. Robert Drózd

    Szymon: przeciwnie, recenzenci jeszcze raportu nie dostali. :-)

  8. Szymon

    ooops – az takie przesuniecie deadline’u? :-) no nic, trza będzie uzbroić się w cierpliwość… :-)

  9. mir123bych

    brak polskiej wersji to wada? musimy na nią czekać:/ sam mam od początku neostata teraz 7point.pl na drugiej stronie darmowe stata i nie będę zmieniał na GA

Komentarze z innych blogów

  1. AK74 - blog Artura Kurasińskiego (cc) 2007 » Blog Archive » Aula 6 - podsumowanie

    […] miejsce Robert Drózd pogrozil mi palcem (okazalo sie, ze zajalem jego siedzisko) wyglaszajac swoja pogawendke na temat Google’owatosci wszelkich narzedzi do zliczania odslo, statytyk i ich przydatnosci. […]

  2. Google Analytics po polsku « Sprawny Marketing

    […] się standardem. W oczekiwaniach na polską wersję GA polecamy prezentację Roberta z WebAudit 5 powodów, aby pokochać Google Analytics.       […]

  3. WebAudit Blog » Moje ulubione blogi roku 2007

    […] coś. W lipcu ubiegłego roku obiecywałem publikację raportu „21 sposobów na Google Analytics”. Słowa nie dotrzymałem, […]

  4. Aula Polska » Blog Archive » Aula 6

    […] miejsce Robert Drózd pogrozil mi palcem (okazalo sie, ze zajalem jego siedzisko) wyglaszajac swoja pogawendke na temat Google?owatosci wszelkich narzedzi do zliczania odslo, statytyk i ich przydatnosci. […]

  5. Nowe Google Analytics, czyli analityka internetowa v2 • Analityka • SprawnyMarketing.pl

    […] się standardem. W oczekiwaniach na polską wersję GA polecamy prezentację Roberta z WebAudit 5 powodów, aby pokochać GA oraz informacje u nas na forum o tym jak wyeksportować w raporcie więcej niż 500 wyników. […]

  6. Nowe Google Analytics, czyli analityka internetowa v2 • Analityka, Artykuły • SprawnyMarketing.pl

    […] się standardem. W oczekiwaniach na polską wersję GA polecamy prezentację Roberta z WebAudit 5 powodów, aby pokochać GA oraz informacje u nas na forum o tym jak wyeksportować w raporcie więcej niż 500 wyników. […]

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.