Skocz do linków, Skocz do treści

Artykuły na temat marki Allegro:

Allegro zwija przestrzeń i okręca się nią. Czy to dobrze dla klientów?

29 grudnia 2011 23:14. Autor: Robert Drózd. 11 komentarzy

W mojej ulubionej powieści Strugackich, „Poniedziałek zaczyna się w sobotę”, znaleźć możemy historię radzieckiego wynalazcy-szarlatana, niejakiego Wybiegałły. Postanawia on stworzyć geniusza konsumpcji – istotę, której będzie mało wszystkiego. I faktycznie, o mało nie niszczy świata, choć znajomi go ostrzegają: „Programuje pan wzorcowego superegocentrystę. Pochłonie wszystkie wartości materialne, znajdujące się w zasięgu jego łap, a potem zwinie przestrzeń i okręcony nią, zatrzyma czas”. Nie mogłem się powstrzymać od tego porównania, […]

Przeczytaj resztę artykułu


Jak Allegro mogłoby zapobiegać błędom sprzedawców

4 sierpnia 2010 0:07. Autor: Robert Drózd. 10 komentarzy

Co jakiś czas media obiega historia o tym, że ktoś sprzedał na Allegro samochód za kwotę o wiele niższą niż zamierzał. Istnieją nawet ludzie wyszukujący aukcje z błędnymi cenami i licytujący w nich. Mechanizm pomyłek opisała dzisiaj Gazeta Prawna. Wystarczy kropka zamiast przecinka, by na internetowej aukcji samochód wart setki tysięcy kupić za kilkaset złotych. Sądy często uznają takie transakcje za ważne. W ostatnią sobotę o 16 na Allegro pojawił się […]

Przeczytaj resztę artykułu


Dwa serwisy żyjące z e-commerce

6 grudnia 2007 12:40. Autor: Robert Drózd. 7 komentarzy

Dwa serwisy ułatwiające zakupy w sieci, które niedawno odkryłem i z powodzeniem skorzystałem. Overto – to wyszukiwarka aukcyjna, istniejąca już prawie od roku. Przeszukuje Allegro, Ebaya, Świstaka czyli trzy największe polskie serwisy aukcyjne, oraz dodatkowo Kiermasz, którego za duży serwis aukcyjny trudno uznać. Overto ma dwie wielkie zalety w porównaniu do np. wyszukiwarki Allegro. Po pierwsze – wyszukiwanie jest pełnotekstowe – w tytułach i treści aukcji, a wyniki są ułożone według przydatności. […]

Przeczytaj resztę artykułu


Bójmy się CSS?!

4 lipca 2007 1:15. Autor: Robert Drózd. 13 komentarzy

CSS to zdałoby się niewinna technologia. Przecież służy wyłącznie do zmiany wyglądu. Ale ten wygląd można zmienić w taki sposób, że będzie dezinformował. A jeśli jeszcze damy użytkownikowi możliwość łączenia (X)HTML i CSS w treści, która jest publikowana na stronie, to sytuacja może nam się wymknąć spod kontroli… Oto aukcja na Allegro, taka jak tysiące innych. Jednak, gdy klikniemy „Licytuj”, zostaniemy przeniesieni na zupełnie inny adres, poza serwis Allegro! […]

Przeczytaj resztę artykułu


Panel o społecznościach – notatki

14 grudnia 2006 0:17. Autor: Robert Drózd. 3 komentarze

Kilka rzeczy zapamiętanych z panelu dyskusyjnego o społecznościach internetowych, który odbył się kilka dni temu podczas konferencji SAI: Społeczne aspekty internetu 2006. Brali udział: Tomasz Bienias (czyli tebe, Gazeta.pl), Zbigniew Braniecki (czyli gandalf, mozilla.org), Łukasz Budkiewicz (Reggaenet.pl), Michał Klar (Allegro.pl). Społeczność użytkowników Firefoksa: Początkowo ludzie zarządzający projektem nie chcieli społeczności; Netscape uwolnił kod – fajnie, po co przeszkadzać programistom? Użytkownicy zorganizowali […]

Przeczytaj resztę artykułu


Obraz

28 sierpnia 2006 9:00. Autor: Robert Drózd. 7 komentarzy

Szukałem niedawno na Allegro czegoś o naszej ulubionej tematyce. I znalazłem coś takiego. Jest to obraz „Usability” namalowany cyfrowo przez panią Kaję Orzechowską. Możecie zajrzeć na stronę aukcji, choć do kupna nie namawiam. :-) I szczerze mówiąc nie mam pojęcia skąd ten tytuł, macie może jakieś pomysły? Aktualizacja: Otrzymałem następujące wyjaśnienie z Galerii Sztuki Cyfrowej newmedia-art.pl, która wystawiła obraz na aukcji. Kaja na codzien zajmuje sie projektowaniem serwisow internetowych […]

Przeczytaj resztę artykułu


Jak zarobić milion na serwisie internetowym? W Polsce!

8 maja 2006 14:24. Autor: Robert Drózd. 25 komentarzy

Ekscytujemy się historiami zza Wielkiej Wody, takimi jak milliondollarhomepage.com, a przecież i takie zdarzają się u nas. Artykuł z GW: Ofensywa snajperów na internetowych aukcjach, opisuje sukces serwisu Snip.pl. Piotr Tomczyk, 28-letni informatyk z Warszawy, wygrywa dla swoich klientów aukcje internetowe. W ciągu czterech i pół roku wygrał ich już ponad 2,5 mln. W kwietniu na jego kontach bankowych stuknął okrągły milion złotych z wpływów z tej usługi. […]

Przeczytaj resztę artykułu