Artykuły na temat marki Google:
Kilka wrażeń z Google Analytics User Conference 2014 i nowy certyfikat
Rok temu wybrałem się na GA Summit, z którego byłem całkiem zadowolony, czego dowodem było sporo notatek. W tym roku druga edycja konferencji nosiła nazwę Google Analytics User Conference. Kilka moich uwag. W 2014 bilet był droższy (mimo zniżki dla zeszłorocznych uczestników), a prezentacji mniej, zaledwie sześć. Do tego odniosłem wrażenie pewnego deja vu. Rok temu bardzo mocnym tematem była kwestia atrybucji – i on pojawił […]
GASummit 2013 – moje notatki
Przeczytałem niedawno nową książkę Kominka, „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj”, w której ten pisze, że „nawet cycki są lepsze od martwego blogera”. Jeszcze lepszy od martwego bloga WebAudit będzie jakiś artykuł, a konkretnie relacja. Otóż tydzień temu miała miejsce w Warszawie konferencja GASummit, zorganizowana przez firmy Bluerank i Marketing Online, pod patronatem Google. To było chyba pierwsze takie spotkanie poświęcone wyłącznie Google Analytics, bez tematów pobocznych. Dlatego mimo sceptycyzmu wysupłałem 300 zł netto […]
Google Analytics wreszcie zmienia system zarządzania użytkownikami
Dla niektórych może być to najważniejsza zmiana w Analytics od roku 2005. Może ułatwić kontrolę nad dostępem do statystyk i zwiększyć bezpieczeństwo naszych danych. Google Analytics nareszcie zmienił sposób zarządzania użytkownikami. Opcja wprowadzona w marcu 2013, została niedawno włączona na wszystkich kontach. Jak było do tej pory? Biednie i topornie. Do dyspozycji były dwa typy: Użytkownik – może przeglądać raporty i niewiele więcej. Administrator – może wszystko, łącznie […]
Mały plusik dla Google, duży krok dla Internetu?
Technologiczny świat mówi tylko o tym, że Google przy każdym wyniku wyszukiwania dodał przycisk „+1”. Plusika można też umieścić na swojej stronie, co widzicie dwa wiersze wyżej. Specjaliści piszą o tym, że jest to rozpaczliwa próba ścigania się z Facebookiem, którego „lajki” zalały sieć. Zwraca się też uwagę, że to kolejna próba dodania przez Google elementu społecznościowego. Były już Zakładki Google, gwiazdki na liście wyników, było już Google Wiki, […]
Coś nieoczekiwanego według Google
Taki oto komunikat ujrzymy gdy na stronie mojego zdjęcia w Picasa Albums klikniemy na „Zamów odbitkę” w lewym górnym rogu. W ten sposób ze zwykłego przeglądania zdjęć Google przenosi nas w świat tajemnic i niespodzianek, świat w którym wszystko jest możliwe i nic się nie powtarza. Chyba że wspomnianą opcję wybierzemy jeszcze raz.
O zarządzaniu kodami statystyk
Im bardziej rośnie świadomość firm na temat mierzenia zachowania użytkowników ich stron, tym bardziej komplikują się sposoby tego mierzenia. Kiedyś w epoce Webalizera i Analoga, które operowały na logach serwera, wystarczyło program zainstalować – i tyle. Podawał co był w stanie. Niektórzy z takich narzędzi wyciskali całkiem sporo, bo dało się je konfigurować w dużym zakresie. Potem nadeszła generacja statystyk wstawianych jako kod JavaScript i od tego czasu mamy […]
Jak się wypisać drogą pocztową?
Zgodnie z zasadą „eat your own dog food”, zapisałem się na subskrypcję mailową swojego bloga. Wczoraj dodałem artykuł o wyszukiwarkach, a dzisiaj rano przyszedł mail z Feedburnera. I na dole wiadomości znajdują się (niestety nie po polsku) instrukcje administracyjne: Najciekawsza jest opcja ostatnia. Kiedy wszystko zawiedzie, pozostanie poczta tradycyjna. :-)
Dlaczego twoja wyszukiwarka ma być gorsza od Google?
Jeden z pierwszych testów jakie przeprowadzam przy swoich audytach wewnętrznych wyszukiwarek w serwisach jest banalny: Zajrzyj do statystyk wyszukiwania w Twoim serwisie i weź 10 najpopularniejszych fraz, które wpisywali użytkownicy. Wpisz te frazy do wyszukiwarki. Wpisz te same frazy do Google z opcją przeszukiwania Twojej witryny (site:www.twojadomena.pl). Dla każdej z fraz porównaj, które wyniki są bardziej odpowiednie z punktu widzenia użytkownika. Możesz się wspomóc statystykami odsłon wyników – jeśli […]
Google Analytics Individual Qualification na 97% :-)
Miło mi napisać (a jeszcze chyba milej czytać moim Klientom), że uzyskałem dziś certyfikat Google Analytics Individual Qualification. Certyfikat oraz egzamin na niego został wprowadzony przez Google 3 marca 2009. Jak można przeczytać w notce prasowej, chodzi przede wszystkim o to, aby wyznaczyć standard umiejętności zawodowych dla osób, które chcą np. doradzać klientom. Z pozoru może się wydawać, że Analytics jest prosty, bo jaki to problem przeklikać się […]
Czy kategorie w sklepach internetowych zanikną?
Siedzę kolejną godzinę nad projektem strony kategorii do pewnego sklepu. Oglądam różne rozwiązania w innych sklepach i właśnie uświadomiłem sobie, że nie pamiętam, kiedy na Amazon.com korzystałem ze stron kategorii. Czy nie ma tam stron kategorii? Są, a jakże, na stronie głównej. Ale uwagę na stronie głównej przyciąga niesamowita ilość rekomendacji. Same nagłówki: Rekomendacje oparte są o szereg zmiennych (moje zachowanie, zachowanie innych, tagi) i wyznaczają sposób docierania do produktów, które mogą mnie zainteresować na Amazonie. […]