Skocz do linków, Skocz do treści

Artykuły na temat marki Google:

Kilka wrażeń z Google Analytics User Conference 2014 i nowy certyfikat

6 października 2014 21:39. Autor: Robert Drózd. Bez komentarzy »

Rok temu wybrałem się na GA Summit, z którego byłem całkiem zadowolony, czego dowodem było sporo notatek. W tym roku druga edycja konferencji nosiła nazwę  Google Analytics User Conference. Kilka moich uwag. W 2014 bilet był droższy (mimo zniżki dla zeszłorocznych uczestników), a prezentacji mniej, zaledwie sześć. Do tego odniosłem wrażenie pewnego deja vu. Rok temu bardzo mocnym tematem była kwestia atrybucji – i on pojawił […]

Przeczytaj resztę artykułu


GASummit 2013 – moje notatki

30 października 2013 23:00. Autor: Robert Drózd. 2 komentarze

Przeczytałem niedawno nową książkę Kominka, „Blog. Pisz, kreuj, zarabiaj”, w której ten pisze, że „nawet cycki są lepsze od martwego blogera”. Jeszcze lepszy od martwego bloga WebAudit będzie jakiś artykuł, a konkretnie relacja.  Otóż tydzień temu miała miejsce w Warszawie konferencja GASummit, zorganizowana przez firmy Bluerank i Marketing Online, pod patronatem Google. To było chyba pierwsze takie spotkanie poświęcone wyłącznie Google Analytics, bez tematów pobocznych. Dlatego mimo sceptycyzmu wysupłałem 300 zł netto […]

Przeczytaj resztę artykułu


Google Analytics wreszcie zmienia system zarządzania użytkownikami

12 sierpnia 2013 11:47. Autor: Robert Drózd. 7 komentarzy

Dla niektórych może być to najważniejsza zmiana w Analytics od roku 2005. Może ułatwić kontrolę nad dostępem do statystyk i zwiększyć bezpieczeństwo naszych danych. Google Analytics nareszcie zmienił sposób zarządzania użytkownikami. Opcja wprowadzona w marcu 2013, została niedawno włączona na wszystkich kontach. Jak było do tej pory? Biednie i topornie. Do dyspozycji były dwa typy: Użytkownik – może przeglądać raporty i niewiele więcej. Administrator – może wszystko, łącznie […]

Przeczytaj resztę artykułu


Mały plusik dla Google, duży krok dla Internetu?

30 czerwca 2011 7:25. Autor: Robert Drózd. 8 komentarzy

Technologiczny świat mówi tylko o tym, że Google przy każdym wyniku wyszukiwania dodał przycisk „+1”.  Plusika można też umieścić na swojej stronie, co widzicie dwa wiersze wyżej. Specjaliści piszą o tym, że jest to rozpaczliwa próba ścigania się z Facebookiem, którego „lajki” zalały sieć. Zwraca się też uwagę, że to kolejna próba dodania przez Google elementu społecznościowego. Były już Zakładki Google, gwiazdki na liście wyników, było już Google Wiki, […]

Przeczytaj resztę artykułu


Coś nieoczekiwanego według Google

21 grudnia 2010 11:58. Autor: Robert Drózd. Komentarze (1) »

Taki oto komunikat ujrzymy gdy na stronie mojego zdjęcia w Picasa Albums klikniemy na „Zamów odbitkę” w lewym górnym rogu. W ten sposób ze zwykłego przeglądania zdjęć Google przenosi nas w świat tajemnic i niespodzianek, świat w którym wszystko jest możliwe i nic się nie powtarza. Chyba że wspomnianą opcję wybierzemy jeszcze raz.

Przeczytaj resztę artykułu


O zarządzaniu kodami statystyk

9 sierpnia 2009 23:16. Autor: Robert Drózd. Bez komentarzy »

Im bardziej rośnie świadomość firm na temat mierzenia zachowania użytkowników ich stron, tym bardziej komplikują się sposoby tego mierzenia. Kiedyś w epoce Webalizera i Analoga, które operowały na logach serwera, wystarczyło program zainstalować – i tyle. Podawał co był w stanie. Niektórzy z takich narzędzi wyciskali całkiem sporo, bo dało się je konfigurować w dużym zakresie. Potem nadeszła generacja statystyk wstawianych jako kod JavaScript i od tego czasu mamy […]

Przeczytaj resztę artykułu


Jak się wypisać drogą pocztową?

6 kwietnia 2009 9:36. Autor: Robert Drózd. 2 komentarze

Zgodnie z zasadą „eat your own dog food”, zapisałem się na subskrypcję mailową swojego bloga. Wczoraj dodałem artykuł o wyszukiwarkach, a dzisiaj rano przyszedł mail z Feedburnera. I na dole wiadomości znajdują się (niestety nie po polsku) instrukcje administracyjne: Najciekawsza jest opcja ostatnia. Kiedy wszystko zawiedzie, pozostanie poczta tradycyjna. :-)

Przeczytaj resztę artykułu


Dlaczego twoja wyszukiwarka ma być gorsza od Google?

5 kwietnia 2009 17:17. Autor: Robert Drózd. 7 komentarzy

Jeden z pierwszych testów jakie przeprowadzam przy swoich audytach wewnętrznych wyszukiwarek w serwisach jest banalny: Zajrzyj do statystyk wyszukiwania w Twoim serwisie i weź 10 najpopularniejszych fraz, które wpisywali użytkownicy. Wpisz te frazy do wyszukiwarki. Wpisz te same frazy do Google z opcją przeszukiwania Twojej witryny (site:www.twojadomena.pl). Dla każdej z fraz porównaj, które wyniki są bardziej odpowiednie z punktu widzenia użytkownika. Możesz się wspomóc statystykami odsłon wyników – jeśli […]

Przeczytaj resztę artykułu


Google Analytics Individual Qualification na 97% :-)

9 marca 2009 13:19. Autor: Robert Drózd. 16 komentarzy

Miło mi napisać (a jeszcze chyba milej czytać moim Klientom), że uzyskałem dziś certyfikat Google Analytics Individual Qualification. Certyfikat oraz egzamin na niego został wprowadzony przez Google 3 marca 2009. Jak można przeczytać w notce prasowej, chodzi przede wszystkim o to, aby wyznaczyć standard umiejętności zawodowych dla osób, które chcą np. doradzać klientom. Z pozoru może się wydawać, że Analytics jest prosty, bo jaki to problem przeklikać się […]

Przeczytaj resztę artykułu


Czy kategorie w sklepach internetowych zanikną?

12 stycznia 2009 21:53. Autor: Robert Drózd. 8 komentarzy

Siedzę kolejną godzinę nad projektem strony kategorii do pewnego sklepu. Oglądam różne rozwiązania w innych sklepach i właśnie uświadomiłem sobie, że nie pamiętam, kiedy na Amazon.com korzystałem ze stron kategorii. Czy nie ma tam stron kategorii? Są, a jakże, na stronie głównej. Ale uwagę na stronie głównej przyciąga niesamowita ilość rekomendacji. Same nagłówki: Rekomendacje oparte są o szereg zmiennych (moje zachowanie, zachowanie innych, tagi) i wyznaczają sposób docierania do produktów, które mogą mnie zainteresować na Amazonie. […]

Przeczytaj resztę artykułu