Artykuły na temat marki Google:
Google Day Chaos 2008 :-)
Wybieracie się na Google Day 2008 w najbliższy poniedziałek? Ja też. Wybiorę się, o ile oczywiście zostanę wpuszczony. Wy też – o ile zostaniecie wpuszczeni. Wszystko przez bardzo dziwny sposób rejestracji. Otóż wybrane przez Google osoby dostały maila z zaproszeniem. W mailu proszono o rejestrację na stronie, którą zalinkowałem powyżej. Wszedłem, zarejestrowałem się, otrzymałem podziękowanie na stronie: „do zobaczenia na Google Day” lub coś takiego i … nic więcej. Po tygodniu dopiero […]
Konta i profile Google Analytics
„Ile kont google analytics można mieć?” – takie pytanie wpisała w wyszukiwarce jedna z osób odwiedzających dziś bloga WebAudit. Sprawa zarządzania kontami i profilami Analytics nie jest wcale trywialna, dlatego ten artykuł poświęcę właśnie nim. Konta – możemy ich mieć dowolną liczbę. Każde wymaga osobnego adresu e-mail, który jest jednocześnie loginem do konta. Całe szczęście, jeśli mamy większą liczbę klientów – […]
Google Ad Planner = zabójca Megapanelu?
Parę tygodni temu cieszyliśmy się z uruchomienia Google Trends for Websites – i okazuje się, że to były tylko przymiarki do premiery znacznie poważniejszej. Dziś udało mi się uzyskać dostęp do Google Ad Planner – nowej usługi Google, na razie w wersji beta. System ten służy przede wszystkim do planowania kampanii reklamowych w sieci Google, ale przy okazji dostajemy … możliwość podejrzenia statystyk wszystkich dużych polskich serwisów, jak […]
Najgorsze nazwy w Google Analytics
Strumień nowych wpisów chwilowo się zatrzymał, czego dwaj główni winowajcy to projekt nad którym siedziałem przez ostatnie trzy tygodnie i nowa wersja WordPressa (2.5), na którą po prostu nie mogę patrzeć po zalogowaniu się do panelu. Zanim ukończę pisać jeden z artykułów (na liście roboczej jest ich kilkanaście), podzielę się linkiem. Na blogu Lunametrics można przeczytać artykuł o siedmiu najgorszych nazwach funkcji w Google Analytics. Najgorszych – to znaczy nie odpowiadających temu, […]
Analiza świeżości odwiedzin w Google Analytics
Świeżość odwiedzin (Visitor Recency) to kolejna – po lojalności – metryka Google Analytics, z której dowiemy się paru rzeczy na temat zaangażowania użytkowników naszej witryny. Pytanie na które odpowiada ta metryka to jak często odwiedzany jest nasz serwis? Konkretnie – ile spośród wszystkich wizyt w danym okresie było wizyt, które od poprzedniej dzieliło tyle a tyle czasu. Przykład z niniejszego bloga z jednego tygodnia. Spośród wszystkich odwiedzających w tym […]
Analiza lojalności na przykładzie z Analytics
Lojalność użytkownika (Visitor Loyalty) – ten raport Google Analytics pozwala ocenić parę obszarów zaangażowania (patrz wpis Zaangażowanie użytkowników i narzędzia analityczne), jest jednak dość trudny do interpretacji. Co w sensie dosłownym mówi nam Lojalność użytkownika? Popatrzmy na wykres dla niniejszego bloga w wybranych 30 dniach: Pomoc w polskiej wersji Google Analytics trochę wyjaśnia, trochę gmatwa: Lojalni użytkownicy są zwykle silnie przywiązani do marki. Wysoka […]
Zaangażowanie użytkowników i narzędzia analityczne
Avinash Kaushik, autor jednego z moich ulubionych blogów, napisał ostatnio o roli narzędzi analitycznych w pomiarze zaangażowania użytkowników online. Problem jest dosyć głęboki i jednocześnie aktualny. Przecież o zaangażowaniu w serwisy społecznościowe mówi się powszechnie, a charakter społecznościowy ma mieć już wszystko, także sklepy czy witryny informacyjne. Co mają robić użytkownicy? Angażować się! I to właśnie przychodzi nam zmierzyć. Niestety pomiar taki staje się bardzo trudny z samej definicji. […]
Nowy skrypt Google Analytics – ga.js
Google powoli wprowadza zmiany testowane wcześniej w różnych betach. Kilka tygodni temu uruchomiona została funkcja „Wyszukiwanie w obrębie witryny” (Site search), o której wspominałem już w październiku. Polecam jej włączenie od razu – funkcja niesamowicie przydatna szczególnie w e-commerce – bo widzimy prawie idealnie, do czego nadaje się wyszukiwarka w serwisie (szczegóły w pomocy Google). Jedna rzecz, o której pomoc Google nie wspomina. Site search można włączyć wtedy, gdy formularz […]
El Monito w panelu Google Analytics
Tym razem o dostępności usługi sieciowej jaką są serwisy internetowe. W przypadku serwisów o dużym ruchu i znaczeniu, trzeba trzymać rękę na pulsie i sprawdzać czy strona nadal działa i nie „wysypała się” w ciągu nocy. Lepiej nie czekać, aż powiadomią nas klienci, albo admin zauważy, że coś jest nie tak. Jeśli ktoś chce monitorować dostępność swojego serwisu, to ma do dyspozycji całą paletę narzędzi o różnym stopniu zaawansowania. Począwszy od dość drogiej usługi Gemius Accessibility […]
Nowości z działki Google Analytics
Tydzień temu na konferencji eMetrics w Waszyngtonie Brett Crosby z Google ujawnił kilka funkcji, o które wzbogacić ma się Google Analytics. Wszystkie te funkcje (a właściwie – wiedza, którą dzięki nim można mieć) były dostępne już wcześniej, tyle że nie były oczywiste i wymagały wstępnego przygotowania. 1. Śledzenie aktywności wewnętrznej wyszukiwarki w serwisie. Czyli statystyki słów kluczowych, wpływ na konwersję, również możliwość integracji z Google Custom Search. Dużą […]