Gemius wyjaśnia kwestię liczebności prób w raporcie
Na mój artykuł sprzed dwóch dni: „Polacy po 50-ce dominują na Linkedin?” zareagowała firma Gemius, która była współwydawcą raportu, o którym pisałem. Najpierw w statystykach zauważyłem sporo odsłon generowanych z people2.gem.pl. :-) A dziś skontaktowała się ze mną Aleksandra Teodorczyk z Gemiusa. Przyznała, że w raporcie znalazł się „profil użytkowników bazujący na grupie respondentów o bardzo małej liczebności”, a informacji o liczebności tych prób nie było.
W wyniku tych uwag raport został zmodyfikowany. Wykresy dotyczące profili użytkownika w portalach społecznościowych zostały opatrzone następującym komentarzem:
Uwaga: profile użytkowników serwisów reprezentowanych badaniu podajemy jako informację dodatkową; ich analiza musi brać pod uwagę ograniczenie puli respondentów do osób powyżej 18 roku życia oraz niewielką liczbę respondentów dla niektórych serwisów. Z tych powodów nie obrazują one dokładnie rzeczywistych profilów użytkowników (które nie były tematem
badania).
Raport, swoją drogą, można już pobrać bez konieczności dopisywania rozszerzenia.
http://pliki.gemius.pl/Raporty/2008/2008_Social_lending_in_Poland_2008_PL.pdf
Cieszy mnie szybka reakcja Gemiusa na uwagi publikowane na blogach. Oby tak dalej. :-)
Podobne artykuły:
Być może zainteresują Cię następujące artykuły:
- Polacy po 50-ce dominują na Linkedin?
- Wpadka Google Analytics
- „Co rok ilość internatów w Polsce wzrasta o 15%”
- Bezczelność w internecie. Jak sprzedać niepotrzebną staroć?
- Już nie możesz zostać fanem, ale możesz nas polubić!
Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.
10 lipca 2008 14:34
?Z tych powodów nie obrazują one dokładnie rzeczywistych profilów użytkowników (które nie były tematem
badania).?
czytaj: wrzuciliśmy do raportu wszystko co nam wyszło i nie zastanawialiśmy się, czy ma to sens ;)