Skocz do linków, Skocz do treści

Nowy szablon i pytanie do czytelników bloga WebAudit

31 marca 2009 22:48. Autor: Robert Drózd. 12 komentarzy

Jak można zauważyć, odświeżyłem trochę szablon bloga. Wróciłem do układu dwukolumnowego, co pozwoli przeznaczyć więcej miejsca na treść artykułów. Inne zmiany:

  1. Można już zapisać się na nowe artykuły przez e-mail – formularz jest pod każdym artykułem. Jeśli więc nie korzystasz z RSS, możesz dostawać maile. Skorzystałem tutaj z funkcjonalności oferowanej przez Feedburner.
  2. Zdecydowałem się – choć przez długi czas byłem temu przeciwny – aby na stronach zbiorczych pokazywać tylko fragment każdego artykułu, a nie cały artykuł. Argumenty za jedną i drugą wersją są różne – ale przeważył ten, że strona będzie  się szybciej wczytywała, łatwiej się też będzie zorientować w zawartości bloga nowym czytelnikom. W kanale RSS nadal będzie cała treść artykułów.
  3. Nowa i duża stopka ze skrótami do wybranych artykułów z różnych kategorii. Zastanawiałem się, w jaki sposób na blogu, który wymusza organizację chronologiczną pokazać to co jest najlepszego – i wzorem paru innych zdecydowałem się na takie rozwiązanie.
  4. Lepszy algorytm wyszukiwania powiązanych artykułów – teraz zarówno w artykułach, jak i w RSS. Wykorzystałem tu wtyczkę Similar Posts.

Nie wszystko jeszcze działa tak jak bym chciał. Nie udało mi się znaleźć wtyczki do WP realizującej tak prostą funkcję jak linki „następny / poprzedni miesiąc” na stronach archiwalnych. Wciąż też nie wiem jak sensownie zrobić nawigację w kategoriach. Czekam na podpowiedzi. :-)

Przy okazji zmian mam pytanie do Ciebie – czytelnika!

Jeśli wchodzisz tutaj co jakiś czas, albo subskrybujesz artykuły, to zakładam, że mój blog przynosi Ci jakąś korzyść i nie piszę go nadaremnie.  O czym chciałbyś przeczytać na tym blogu? Na jakiej tematyce powinienem się skupić?

  • Użyteczność w teorii (zasady, heurystyki) czy w praktyce (przykłady, analizy)?
  • Przedstawianie zalet czy wytykanie błędów?
  • Recenzje startupów czy książek? Jakich startupów, jakich książek?
  • Google Analytics marketingowo (analizy, cele), czy technicznie (instalacja, konfiguracja)?

Będę wdzięczny za każdy komentarz.

Jeśli jeszcze nigdy tu nie komentowałeś, teraz jest szansa. :-)

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Komentarze czytelników

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS
  1. Kacper Kwapisz

    Ok, skoro jest szansa.

    Dla mnie najciekawsze byłyby przykłady dobrych/złych rozwiązań związanych z usability. Fajnie jest np. na przypadki.pl, tylko niestety chłopaki rzadko piszą…

  2. museq

    Ja w temacie dużych stopek. Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek zdarzyło mi się korzystać z zawartych w nich linków na jakiejkolwiek stronie. Czy teoria usability mówi coś na ten temat?

  3. Paweł Lipiec

    Przede wszystkim pkt. 1 i 2 :)

    ps. dopisuję się do listy osób sceptycznie nastawionych do dużych stopek ;)

  4. Robert Drózd

    Co do stopki – nie ma lepszego sposobu żeby się przekonać niż test. :-) Popatrzę czy ktoś z tych linków korzysta i ocenię co i czy warto zostawić.

  5. Damian Gruszecki

    Uuuu, ta stopka faktycznie jest przerażająca :)

    Mnie osobiście najbardziej interesowałaby użyteczność w praktyce (właśnie przykłady i analizy – tak jak piszesz). Bardzo chętnie poczytałbym też o recenzjach książek.

    Pozdrawiam!

  6. Arek Andrusz

    Użyteczność w teorii i praktyce.
    W praktyce najlepiej pokazana poprzez wytknięcie błędów i wskazanie co i jak poprawić.

    Stopka może i duża ale ja ją zauważyłem dopiero po przeczytaniu komentarzy (bez nich pewnie nawet bym nie zajrzał tak nisko) ;)

  7. m_x

    # Użyteczność w teorii (zasady, heurystyki) czy w praktyce (przykłady, analizy)?
    # Przedstawianie zalet czy wytykanie błędów?

    I to i to!:) Dobra krytyka to przedstawienie błędów, ale też i sukcesów.
    Recenzja ciekawych książek – świetny pomysł. Ja zawsze mam problem ze znajdowaniem dobrych książek z zakresu „nowej wiedzy” – z obawy o szarlatanerię.:)

    Myślę, że nie ma sensu pisać o startupach, bo idea bloga może się rozmyć.

  8. md

    z motta umieszczonego w prawym górnym rogu ekranu (chyba jest brand new? ja w każdym bądź razie wcześniej nie uświadczyłem), najbardziej urzeka mnie zdrowy rozsądek. ponieważ wokół jego deficyt, każdy z podawanych przez Ciebie tematów doprawiony szczyptą powyżej wzmiankowanego skonsumuję z przyjemnością:)

  9. Chris Trynkiewicz

    Wszystkie zmiany na lepsze. Dobry pomysl z footerem, jedyny minus jest taki, ze tam malo kto zaglada – nie jest to zbyt widoczne miejsce.

    Co do powiadomien mailowych, mialem na mysli powiadomienia o nowych komentarzach – czyli odpowiedziach. Tego mi wciaz bardzo brakuje.

    Moje preferencje: uzytecznosc w praktyce (przyklady), dobre rozwiazania (narzekac nie trudno i niewiele z tego wynika), recenzji brak (odpowiednie dla nich sa strony wydawnictw, wolalbym zeby tu mozna sie bylo czegos dowiedziec – czyli byl to zastepnik ksiazki; bron Boze nie recenzuj startupow – antywebow i innych geniuszy przepisujacych newsy z techcrunch juz mamy wystarczajaco duzo), analytics marketingowo (grzebanie w kodzie jest latwiejsze niz ogarniecie idei niektorych funkcji analyticsa).

  10. pio

    1. użyteczność w teorii i praktyce
    2. google analytics marketingowo

    co do stopki – zdecydowanie za duża. czy myślisz, że ktoś przeczyta całą treść w niej zawartą?

  11. Kasia

    Wiecej uzytecznosci na dobrych przykladach.

    Wady latwo samej znalezc – najpozniej wtedy gdy zaczynam klnac pod nosem.

    Zalety nie wpadaja w oko, bo uzywam je bezwiednie, naturalnie.

Komentarze z innych blogów

  1. Ile osób wybiera duże stopki? : WebAudit Blog

    […] 2010 9:35 | Kategorie: Ogłoszenia, Użyteczność Bez komentarzy ? Autor: Robert Drózd Rok temu wprowadziłem nowy szablon bloga. Gdy patrzę z perspektywy, to zmiany były udane, choć nie rozwiązały wszystkich […]

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.