Nowy szablon i pytanie do czytelników bloga WebAudit
Jak można zauważyć, odświeżyłem trochę szablon bloga. Wróciłem do układu dwukolumnowego, co pozwoli przeznaczyć więcej miejsca na treść artykułów. Inne zmiany:
- Można już zapisać się na nowe artykuły przez e-mail – formularz jest pod każdym artykułem. Jeśli więc nie korzystasz z RSS, możesz dostawać maile. Skorzystałem tutaj z funkcjonalności oferowanej przez Feedburner.
- Zdecydowałem się – choć przez długi czas byłem temu przeciwny – aby na stronach zbiorczych pokazywać tylko fragment każdego artykułu, a nie cały artykuł. Argumenty za jedną i drugą wersją są różne – ale przeważył ten, że strona będzie się szybciej wczytywała, łatwiej się też będzie zorientować w zawartości bloga nowym czytelnikom. W kanale RSS nadal będzie cała treść artykułów.
- Nowa i duża stopka ze skrótami do wybranych artykułów z różnych kategorii. Zastanawiałem się, w jaki sposób na blogu, który wymusza organizację chronologiczną pokazać to co jest najlepszego – i wzorem paru innych zdecydowałem się na takie rozwiązanie.
- Lepszy algorytm wyszukiwania powiązanych artykułów – teraz zarówno w artykułach, jak i w RSS. Wykorzystałem tu wtyczkę Similar Posts.
Nie wszystko jeszcze działa tak jak bym chciał. Nie udało mi się znaleźć wtyczki do WP realizującej tak prostą funkcję jak linki „następny / poprzedni miesiąc” na stronach archiwalnych. Wciąż też nie wiem jak sensownie zrobić nawigację w kategoriach. Czekam na podpowiedzi. :-)
Przy okazji zmian mam pytanie do Ciebie – czytelnika!
Jeśli wchodzisz tutaj co jakiś czas, albo subskrybujesz artykuły, to zakładam, że mój blog przynosi Ci jakąś korzyść i nie piszę go nadaremnie. O czym chciałbyś przeczytać na tym blogu? Na jakiej tematyce powinienem się skupić?
- Użyteczność w teorii (zasady, heurystyki) czy w praktyce (przykłady, analizy)?
- Przedstawianie zalet czy wytykanie błędów?
- Recenzje startupów czy książek? Jakich startupów, jakich książek?
- Google Analytics marketingowo (analizy, cele), czy technicznie (instalacja, konfiguracja)?
Będę wdzięczny za każdy komentarz.
Jeśli jeszcze nigdy tu nie komentowałeś, teraz jest szansa. :-)
Podobne artykuły:
Być może zainteresują Cię następujące artykuły:
- Polish IA Summit – bilety wyprzedane, ale jest stream i darmowy dzień dla ludzi na literę S.
- Magazyn SEM Specialist i mój artykuł o analityce
- Magisterskie reminiscencje
- Doktorat z architektury informacji i ankiety…
- UX Book Club #7 – wybór kolejnej książki i terminu
Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.
Komentarze czytelników
Komentarze z innych blogów
- Ile osób wybiera duże stopki? : WebAudit Blog
[…] 2010 9:35 | Kategorie: Ogłoszenia, Użyteczność Bez komentarzy ? Autor: Robert Drózd Rok temu wprowadziłem nowy szablon bloga. Gdy patrzę z perspektywy, to zmiany były udane, choć nie rozwiązały wszystkich […]
1 kwietnia 2009 00:03
Ok, skoro jest szansa.
Dla mnie najciekawsze byłyby przykłady dobrych/złych rozwiązań związanych z usability. Fajnie jest np. na przypadki.pl, tylko niestety chłopaki rzadko piszą…
1 kwietnia 2009 08:18
Ja w temacie dużych stopek. Nie pamiętam, żeby kiedykolwiek zdarzyło mi się korzystać z zawartych w nich linków na jakiejkolwiek stronie. Czy teoria usability mówi coś na ten temat?
1 kwietnia 2009 08:22
Przede wszystkim pkt. 1 i 2 :)
ps. dopisuję się do listy osób sceptycznie nastawionych do dużych stopek ;)
1 kwietnia 2009 09:03
Co do stopki – nie ma lepszego sposobu żeby się przekonać niż test. :-) Popatrzę czy ktoś z tych linków korzysta i ocenię co i czy warto zostawić.
1 kwietnia 2009 09:04
Uuuu, ta stopka faktycznie jest przerażająca :)
Mnie osobiście najbardziej interesowałaby użyteczność w praktyce (właśnie przykłady i analizy – tak jak piszesz). Bardzo chętnie poczytałbym też o recenzjach książek.
Pozdrawiam!
1 kwietnia 2009 09:26
Użyteczność w teorii i praktyce.
W praktyce najlepiej pokazana poprzez wytknięcie błędów i wskazanie co i jak poprawić.
Stopka może i duża ale ja ją zauważyłem dopiero po przeczytaniu komentarzy (bez nich pewnie nawet bym nie zajrzał tak nisko) ;)
1 kwietnia 2009 09:30
# Użyteczność w teorii (zasady, heurystyki) czy w praktyce (przykłady, analizy)?
# Przedstawianie zalet czy wytykanie błędów?
I to i to!:) Dobra krytyka to przedstawienie błędów, ale też i sukcesów.
Recenzja ciekawych książek – świetny pomysł. Ja zawsze mam problem ze znajdowaniem dobrych książek z zakresu „nowej wiedzy” – z obawy o szarlatanerię.:)
Myślę, że nie ma sensu pisać o startupach, bo idea bloga może się rozmyć.
1 kwietnia 2009 11:06
z motta umieszczonego w prawym górnym rogu ekranu (chyba jest brand new? ja w każdym bądź razie wcześniej nie uświadczyłem), najbardziej urzeka mnie zdrowy rozsądek. ponieważ wokół jego deficyt, każdy z podawanych przez Ciebie tematów doprawiony szczyptą powyżej wzmiankowanego skonsumuję z przyjemnością:)
1 kwietnia 2009 12:18
Wszystkie zmiany na lepsze. Dobry pomysl z footerem, jedyny minus jest taki, ze tam malo kto zaglada – nie jest to zbyt widoczne miejsce.
Co do powiadomien mailowych, mialem na mysli powiadomienia o nowych komentarzach – czyli odpowiedziach. Tego mi wciaz bardzo brakuje.
Moje preferencje: uzytecznosc w praktyce (przyklady), dobre rozwiazania (narzekac nie trudno i niewiele z tego wynika), recenzji brak (odpowiednie dla nich sa strony wydawnictw, wolalbym zeby tu mozna sie bylo czegos dowiedziec – czyli byl to zastepnik ksiazki; bron Boze nie recenzuj startupow – antywebow i innych geniuszy przepisujacych newsy z techcrunch juz mamy wystarczajaco duzo), analytics marketingowo (grzebanie w kodzie jest latwiejsze niz ogarniecie idei niektorych funkcji analyticsa).
1 kwietnia 2009 21:04
1. użyteczność w teorii i praktyce
2. google analytics marketingowo
co do stopki – zdecydowanie za duża. czy myślisz, że ktoś przeczyta całą treść w niej zawartą?
2 kwietnia 2009 23:54
Wiecej uzytecznosci na dobrych przykladach.
Wady latwo samej znalezc – najpozniej wtedy gdy zaczynam klnac pod nosem.
Zalety nie wpadaja w oko, bo uzywam je bezwiednie, naturalnie.