Skocz do linków, Skocz do treści

Gry projektowe i świt Ery Doświadczenia – prezentacje z UX LX

26 kwietnia 2011 16:15. Autor: Robert Drózd. Bez komentarzy »

Niecały rok po konferencji User Experience Lisbon organizatorzy opublikowali dwa nagrania z wystąpień, które nie tylko mi zapadły w pamięć. Warto poświęcić po około 40 minut na każde z nich. Oba są „średniozaawansowane”, specjalista nie dowie się z tego czegoś zupełnie nowego, ale zawsze bardzo przyjemnie jest obejrzeć świetne prezentacje, które podsumowują jakiś wycinek wiedzy.

Donna Spencer – Design Games

Donna Spencer opowiadała o grach projektowych – czyli różnych ćwiczeniach z klientem albo z użytkownikami, które pozwalają na wyciągnięcie wniosków, które przydadzą się przy projekcie. Najbardziej popularne jest sortowanie kart, ale są też inne, np. „podziel dolara” i „zaprojektuj pudełko”, pozwalające określić priorytety, albo gra w odwracanie, dzięki której spojrzymy na problem z innej strony.

Poniższa prezentacja Donny nie pochodzi z UX LX, ale dobrze przedstawia temat:

Jared Spool – The Dawning of the Age of Experience

Tego pana trzeba obejrzeć. Niezależnie od merytorycznych wartości jego wystąpień, Jared Spool jest POSTACIĄ świata UX. To już był ostatni wykład, wszyscy po niemal 8 godzinach mocno zmęczeni, ale on nas rozruszał. :-)

Tematem był „Experience Design” i próba odpowiedzi na pytanie, dlaczego ludzie nie mówią „zobacz mojego nowego Samsunga”, a z innymi markami nie mają takiego problemu. :)

Tu też prezentacja i z dźwiękiem, ale o 3 lata wcześniejsza. No tak, wydało się, Spool zaserwował nam suchara. :-)

Trzy inne wystąpienia z ubiegłego roku są na stronie UX LX. Sama lizbońska konferencja odbędzie się ponownie w maju 2011, niestety tym razem mnie zabraknie…

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Brak komentarzy (na razie)

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.