Artykuły na temat marki UX Book Club:
16 UX Book Club – Mikrointerakcje – już 23 stycznia
Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem wysokiego szczebla. Twoja korporacja zafundowała Ci nowy telefon i oto od wczoraj zamiast Blackberry używasz iPhone. I jako przedstawiciel sponsora wybierasz się dzisiaj do filharmonii. Telefon oczywiście wyciszasz. I jakże irytuje Cię, gdy podczas IX Symfonii Mahlera słyszysz, że ktoś tego nie zrobił. Przeraźliwe i coraz głośniejsze dźwięki. Czemu ten człowiek nie wyłączy telefonu?! Po dłuższej chwili stwierdzasz, że wszyscy patrzą na ciebie. Tak. To Twój telefon. […]
Relacja z 15 warszawskiego UX Book Club nt. gamifikacji
Prawie 20 osób pojawiło się na 15 już spotkaniu Klubu Użytecznej Książki, poświęconym pozycji ?Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych? wydanej przez Helion. Z tymi punktami na tablicy to oczywiście taki żarcik. Trwa wciąż spór, jak nazwać całą dziedzinę. Paweł Tkaczyk promuje nazwę „grywalizacja”, ktoś jeszcze wymyślił „gryfikację”, a wiele osób po prostu stosuje angielskie słowo „gamification” w polskiej formie – […]
15 UX Book Club – „Grywalizacja” już 5 grudnia
Zapraszam na kolejny 15. warszawski Klub Użytecznej Książki. Wracamy do zwyczaju omawiania jednej książki. Tym razem na warsztat bierzemy pozycję „Grywalizacja. Mechanika gry na stronach WWW i w aplikacjach mobilnych”, wydaną w Polsce przez Helion, a oryginalnie przez O’Reilly jako Gamification by Design. Jej autorami są Gabe Zichermann oraz Christopher Cunningham. Można też kupić e-booka: oryginał ($13,79 w Amazonie) albo tłumaczenie (31,99 zł w eBookpoint) Grywalizacja – to określenie wypromował Paweł Tkaczyk, […]
Relacja z 14 warszawskiego UX Book Club
O UX Book Club piszę ostatnio tylko tyle, że zapowiadam kolejne edycje, a nie prezentuję relacji z poprzednich. Czas więc to nadrobić. Spotkaliśmy się 27 czerwca 2012 w siedzibie Agory (serdecznie dziękuję Piotrowi Królowi za załatwienie sali). Tematem było upraszczanie, zgodnie z książką ?Simple and Usable? wydaną w Polsce przez Helion jako ?Prostota i użyteczność?. A w praktyce? Prawie dwie godziny rozmawialiśmy o uproszczeniu strony głównej serwisu ogłoszeniowego domiporta.pl, przy którym pracował jeden […]
14 UX Book Club – „Prostota i użyteczność 2” już 27 czerwca
Zapraszam na kolejny 14. warszawski Klub Użytecznej Książki. Podobnie jak przy poprzednim spotkaniu, podstawą spotkania będzie książka „Simple and Usable” wydana w Polsce przez Helion jako „Prostota i użyteczność”. Książkę już omówiliśmy, więc to spotkanie będzie miało charakter warsztatu, czy też burzy mózgów. Metody opisane w książce spróbujemy odnieść do konkretnych interfejsów i porozmawiamy o tym, jak można uprościć różne strony, serwisy i aplikacje. Jeśli to możliwe – […]
13 UX Book Club – „Prostota i użyteczność” już 25 kwietnia
Po kolejnej trzymiesięcznej przerwie zapraszamy na 13. już warszawski Klub Użytecznej Książki. Omawiamy tym razem książkę „Simple and Usable” wydaną w Polsce przez Helion jako „Prostota i użyteczność”. Podstawową jej ideą jest upraszczanie jako metoda projektowa. Istnieją cztery główne sposoby upraszczania: usuwanie, ukrywanie, reorganizacja i przenoszenie. Przed spotkaniem zastanówcie się, jak każdy z nich można zastosować dla znanych nam interfejsów. Na stronie autora, pojawił […]
12 UX Book Club – zapraszamy 18 stycznia
Tym razem minęły dwa miesiące i zapraszamy ponownie z warszawskim Klubem Użytecznej Książki. Spotykamy się już 18 stycznia 2012. Poprzednie spotkanie w listopadzie było poświęcone wyszukiwaniu i tak się rozgadaliśmy, że nie skończyliśmy omawianej książki. Dlatego w pierwszej części spotkania omówimy dwa ostatnie rozdziały książki Petera Morville?a: ?Wzorce wyszukiwania ? projektowanie nowoczesnych wyszukiwarek? (link do Helionu), która oryginalnie ukazała się jako ?Search Patterns? (link do Amazonu). […]
11 UX Book Club o wyszukiwarkach – już 9 listopada
Po półrocznej przerwie, wracamy z warszawskim Klubem Użytecznej Książki. Spotykamy się już 9 listopada 2011, aby porozmawiać o wyszukiwarkach. Przypomnę formułę: rozmawiamy na temat jednej, ogłoszonej wcześniej książki. nie ma widzów, każdy uczestnik powinien zapoznać się z książką i brać aktywny udział w dyskusji. Wszyscy uczymy się od siebie i dzielimy spostrzeżeniami. dobrze, aby każdy przygotował kilka rzeczy, które mu się w książce szczególnie podobały (lub nie) i zabrał […]
Ankieta na 11 UX Book Club: iPad czy wyszukiwarki?
Po dwóch miesiącach wracamy z warszawskim Klubem Użytecznej Książki. Po ostatnim, bardzo udanym spotkaniu, zdecydowaliśmy się kontynuować jego formułę. A więc będzie pół-teoretycznie, pół-warsztatowo. W pierwszej części spotkania porozmawiamy sobie o tym, co przeczytaliśmy, a w drugiej zaś spróbujemy coś na tej podstawie zaprojektować. :-) Tym razem są dwa pomysły na temat spotkania. Projektowanie na iPada albo projekt wyszukiwarki. 1. iOS User Experience Guidelines – zalecenia dla projektantów aplikacji na IOS, które […]
Paper prototyping – relacja z dziesiątego spotkania UX Book Club
10 spotkanie UX Book Club już za nami. Niedługo miną dwa lata od pierwszego spotkania. Bardzo się cieszę, że inicjatywa przetrwała tak długo i mamy już stałych uczestników. Jedna z koleżanek przełożyła swój urlop, żeby tylko przyjść. :-) Tym razem rozmawialiśmy o książce Paper Prototyping autorstwa Carolyne Snyder i o papierowych prototypach. Doszliśmy do wniosku, że dziś rysowanie na papierze ma trochę inną rolę niż 8 lat temu, gdy wyszła książka. […]