Artykuły na temat marki Google:
Google Day Chaos 2008 :-)
Wybieracie się na Google Day 2008 w najbliższy poniedziałek? Ja też. Wybiorę się, o ile oczywiście zostanę wpuszczony. Wy też – o ile zostaniecie wpuszczeni. Wszystko przez bardzo dziwny sposób rejestracji. Otóż wybrane przez Google osoby dostały maila z zaproszeniem. W mailu proszono o rejestrację na stronie, którą zalinkowałem powyżej. Wszedłem, zarejestrowałem się, otrzymałem podziękowanie na stronie: „do zobaczenia na […]
Konta i profile Google Analytics
„Ile kont google analytics można mieć?” – takie pytanie wpisała w wyszukiwarce jedna z osób odwiedzających dziś bloga WebAudit. Sprawa zarządzania kontami i profilami Analytics nie jest wcale trywialna, dlatego ten artykuł poświęcę właśnie nim. Konta – możemy ich mieć dowolną liczbę. Każde wymaga osobnego adresu e-mail, który jest jednocześnie loginem do konta. Całe szczęście, jeśli mamy większą […]
Google Ad Planner = zabójca Megapanelu?
Parę tygodni temu cieszyliśmy się z uruchomienia Google Trends for Websites – i okazuje się, że to były tylko przymiarki do premiery znacznie poważniejszej. Dziś udało mi się uzyskać dostęp do Google Ad Planner – nowej usługi Google, na razie w wersji beta. System ten służy przede wszystkim do planowania kampanii reklamowych w sieci Google, ale przy okazji dostajemy […]
Najgorsze nazwy w Google Analytics
Strumień nowych wpisów chwilowo się zatrzymał, czego dwaj główni winowajcy to projekt nad którym siedziałem przez ostatnie trzy tygodnie i nowa wersja WordPressa (2.5), na którą po prostu nie mogę patrzeć po zalogowaniu się do panelu. Zanim ukończę pisać jeden z artykułów (na liście roboczej jest ich kilkanaście), podzielę się linkiem. Na blogu Lunametrics można przeczytać artykuł […]
Analiza świeżości odwiedzin w Google Analytics
Świeżość odwiedzin (Visitor Recency) to kolejna – po lojalności – metryka Google Analytics, z której dowiemy się paru rzeczy na temat zaangażowania użytkowników naszej witryny. Pytanie na które odpowiada ta metryka to jak często odwiedzany jest nasz serwis? Konkretnie – ile spośród wszystkich wizyt w danym okresie było wizyt, które od poprzedniej dzieliło tyle a tyle czasu. Przykład […]
Analiza lojalności na przykładzie z Analytics
Lojalność użytkownika (Visitor Loyalty) – ten raport Google Analytics pozwala ocenić parę obszarów zaangażowania (patrz wpis Zaangażowanie użytkowników i narzędzia analityczne), jest jednak dość trudny do interpretacji. Co w sensie dosłownym mówi nam Lojalność użytkownika? Popatrzmy na wykres dla niniejszego bloga w wybranych 30 dniach: Pomoc w polskiej wersji Google Analytics trochę wyjaśnia, trochę gmatwa: Lojalni użytkownicy są zwykle […]
Zaangażowanie użytkowników i narzędzia analityczne
Avinash Kaushik, autor jednego z moich ulubionych blogów, napisał ostatnio o roli narzędzi analitycznych w pomiarze zaangażowania użytkowników online. Problem jest dosyć głęboki i jednocześnie aktualny. Przecież o zaangażowaniu w serwisy społecznościowe mówi się powszechnie, a charakter społecznościowy ma mieć już wszystko, także sklepy czy witryny informacyjne. Co mają robić użytkownicy? Angażować się! I to właśnie przychodzi nam zmierzyć. Niestety pomiar taki […]
Nowy skrypt Google Analytics – ga.js
Google powoli wprowadza zmiany testowane wcześniej w różnych betach. Kilka tygodni temu uruchomiona została funkcja „Wyszukiwanie w obrębie witryny” (Site search), o której wspominałem już w październiku. Polecam jej włączenie od razu – funkcja niesamowicie przydatna szczególnie w e-commerce – bo widzimy prawie idealnie, do czego nadaje się wyszukiwarka w serwisie (szczegóły w pomocy Google). Jedna rzecz, o której pomoc Google nie wspomina. […]
El Monito w panelu Google Analytics
Tym razem o dostępności usługi sieciowej jaką są serwisy internetowe. W przypadku serwisów o dużym ruchu i znaczeniu, trzeba trzymać rękę na pulsie i sprawdzać czy strona nadal działa i nie „wysypała się” w ciągu nocy. Lepiej nie czekać, aż powiadomią nas klienci, albo admin zauważy, że coś jest nie tak. Jeśli ktoś chce monitorować dostępność swojego serwisu, to ma do […]
Nowości z działki Google Analytics
Tydzień temu na konferencji eMetrics w Waszyngtonie Brett Crosby z Google ujawnił kilka funkcji, o które wzbogacić ma się Google Analytics. Wszystkie te funkcje (a właściwie – wiedza, którą dzięki nim można mieć) były dostępne już wcześniej, tyle że nie były oczywiste i wymagały wstępnego przygotowania. 1. Śledzenie aktywności wewnętrznej wyszukiwarki w serwisie. Czyli statystyki słów kluczowych, wpływ na konwersję, […]