Skocz do linków, Skocz do treści

Artykuły na temat marki Google:

Google Day Chaos 2008 :-)

26 września 2008 10:45. Autor: Robert Drózd. Komentarze (1) »

Wybieracie się na Google Day 2008 w najbliższy poniedziałek? Ja też. Wybiorę się, o ile oczywiście zostanę wpuszczony. Wy też – o ile zostaniecie wpuszczeni. Wszystko przez bardzo dziwny sposób rejestracji. Otóż wybrane przez Google osoby dostały maila z zaproszeniem. W mailu proszono o rejestrację na stronie, którą zalinkowałem powyżej. Wszedłem, zarejestrowałem się, otrzymałem podziękowanie na stronie: „do zobaczenia na Google Day” lub coś takiego i … nic więcej. Po tygodniu dopiero […]

Przeczytaj resztę artykułu


Konta i profile Google Analytics

10 września 2008 22:13. Autor: Robert Drózd. 2 komentarze

„Ile kont google analytics można mieć?” – takie pytanie wpisała w wyszukiwarce jedna z osób odwiedzających dziś bloga WebAudit. Sprawa zarządzania kontami i profilami Analytics nie jest wcale trywialna, dlatego ten artykuł poświęcę właśnie nim. Konta – możemy ich mieć dowolną liczbę. Każde wymaga osobnego adresu e-mail, który jest jednocześnie loginem do konta. Całe szczęście, jeśli mamy większą liczbę klientów – […]

Przeczytaj resztę artykułu


Google Ad Planner = zabójca Megapanelu?

15 lipca 2008 22:16. Autor: Robert Drózd. 6 komentarzy

Parę tygodni temu cieszyliśmy się z uruchomienia Google Trends for Websites – i okazuje się, że to były tylko przymiarki do premiery znacznie poważniejszej. Dziś udało mi się uzyskać dostęp do Google Ad Planner – nowej usługi Google, na razie w wersji beta. System ten służy przede wszystkim do planowania kampanii reklamowych w sieci Google, ale przy okazji dostajemy … możliwość podejrzenia statystyk wszystkich dużych polskich serwisów, jak […]

Przeczytaj resztę artykułu


Najgorsze nazwy w Google Analytics

15 kwietnia 2008 0:01. Autor: Robert Drózd. 2 komentarze

Strumień nowych wpisów chwilowo się zatrzymał, czego dwaj główni winowajcy to projekt nad którym siedziałem przez ostatnie trzy tygodnie i nowa wersja WordPressa (2.5), na którą po prostu nie mogę patrzeć po zalogowaniu się do panelu. Zanim ukończę pisać jeden z artykułów (na liście roboczej jest ich kilkanaście), podzielę się linkiem. Na blogu Lunametrics można przeczytać artykuł o siedmiu najgorszych nazwach funkcji w Google Analytics. Najgorszych – to znaczy nie odpowiadających temu, […]

Przeczytaj resztę artykułu


Analiza świeżości odwiedzin w Google Analytics

25 marca 2008 8:00. Autor: Robert Drózd. 2 komentarze

Świeżość odwiedzin (Visitor Recency) to kolejna – po lojalności – metryka Google Analytics, z której dowiemy się paru rzeczy na temat zaangażowania użytkowników naszej witryny. Pytanie na które odpowiada ta metryka to jak często odwiedzany jest nasz serwis? Konkretnie – ile spośród wszystkich wizyt w danym okresie było wizyt, które od poprzedniej dzieliło tyle a tyle czasu. Przykład z niniejszego bloga z jednego tygodnia. Spośród wszystkich odwiedzających w tym […]

Przeczytaj resztę artykułu


Analiza lojalności na przykładzie z Analytics

12 marca 2008 6:14. Autor: Robert Drózd. 7 komentarzy

Lojalność użytkownika (Visitor Loyalty) – ten raport Google Analytics pozwala ocenić parę obszarów zaangażowania (patrz wpis Zaangażowanie użytkowników i narzędzia analityczne), jest jednak dość trudny do interpretacji. Co w sensie dosłownym mówi nam Lojalność użytkownika? Popatrzmy na wykres dla niniejszego bloga w wybranych 30 dniach: Pomoc w polskiej wersji Google Analytics trochę wyjaśnia, trochę gmatwa: Lojalni użytkownicy są zwykle silnie przywiązani do marki. Wysoka […]

Przeczytaj resztę artykułu


Zaangażowanie użytkowników i narzędzia analityczne

29 stycznia 2008 14:36. Autor: Robert Drózd. 3 komentarze

Avinash Kaushik, autor jednego z moich ulubionych blogów, napisał ostatnio o roli narzędzi analitycznych w pomiarze zaangażowania użytkowników online. Problem jest dosyć głęboki i jednocześnie aktualny. Przecież o zaangażowaniu w serwisy społecznościowe mówi się powszechnie, a charakter społecznościowy ma mieć już wszystko, także sklepy czy witryny informacyjne. Co mają robić użytkownicy? Angażować się! I to właśnie przychodzi nam zmierzyć. Niestety pomiar taki staje się bardzo trudny z samej definicji. […]

Przeczytaj resztę artykułu


Nowy skrypt Google Analytics – ga.js

21 grudnia 2007 12:51. Autor: Robert Drózd. 6 komentarzy

Google powoli wprowadza zmiany testowane wcześniej w różnych betach. Kilka tygodni temu uruchomiona została funkcja „Wyszukiwanie w obrębie witryny” (Site search), o której wspominałem już w październiku. Polecam jej włączenie od razu – funkcja niesamowicie przydatna szczególnie w e-commerce – bo widzimy prawie idealnie, do czego nadaje się wyszukiwarka w serwisie (szczegóły w pomocy Google). Jedna rzecz, o której pomoc Google nie wspomina. Site search można włączyć wtedy, gdy formularz […]

Przeczytaj resztę artykułu


El Monito w panelu Google Analytics

5 listopada 2007 16:40. Autor: Robert Drózd. 10 komentarzy

Tym razem o dostępności usługi sieciowej jaką są serwisy internetowe. W przypadku serwisów o dużym ruchu i znaczeniu, trzeba trzymać rękę na pulsie i sprawdzać czy strona nadal działa i nie „wysypała się” w ciągu nocy. Lepiej nie czekać, aż powiadomią nas klienci, albo admin zauważy, że coś jest nie tak. Jeśli ktoś chce monitorować dostępność swojego serwisu, to ma do dyspozycji całą paletę narzędzi o różnym stopniu zaawansowania. Począwszy od dość drogiej usługi Gemius Accessibility […]

Przeczytaj resztę artykułu


Nowości z działki Google Analytics

22 października 2007 22:55. Autor: Robert Drózd. 5 komentarzy

Tydzień temu na konferencji eMetrics w Waszyngtonie Brett Crosby z Google ujawnił kilka funkcji, o które wzbogacić ma się Google Analytics. Wszystkie te funkcje (a właściwie – wiedza, którą dzięki nim można mieć) były dostępne już wcześniej, tyle że nie były oczywiste i wymagały wstępnego przygotowania. 1. Śledzenie aktywności wewnętrznej wyszukiwarki w serwisie. Czyli statystyki słów kluczowych, wpływ na konwersję, również możliwość integracji z Google Custom Search. Dużą […]

Przeczytaj resztę artykułu