Skocz do linków, Skocz do treści

Artykuły na temat marki GoldenLine.pl:

Daj plusa, ale z sensem (i książka o społecznościach)

28 maja 2009 15:45. Autor: Robert Drózd. 10 komentarzy

Ciężki jest los innowatorów. Parę godzin temu serwis GoldenLine wprowadził ocenianie poszczególnych wypowiedzi. No i na forach rozpętała się burza. Wiele osób nie chce tej funkcji i demonstracyjnie zaklikują każdą wypowiedź na minus. :-) W przeciwieństwie do większości nie uważam wprowadzenia ocen za błąd. Mając takie dane faktycznie można zrobić sporo fajnych rzeczy. Gorzej że forma nie do końca pasuje do samej funkcjonalności. Raz że wygląd (plusy, minusy, jakieś liczby) odwraca […]

Przeczytaj resztę artykułu


„Więcej” to nie lepiej – o efektach ubocznych zmian w interfejsie

3 listopada 2008 14:46. Autor: Robert Drózd. 9 komentarzy

Dobrymi chęciami piekło bywa wybrukowane – przysłowie to doskonale sprawdza się w przypadku użyteczności. Wprowadzamy do interfejsu jakąś zmianę. Nie jest to widzimisię projektanta. Powody zmiany SĄ racjonalne i mają na celu ułatwienie korzystania z jakiejś funkcji serwisu. Zmiana zostaje wprowadzona – i ku zaskoczeniu projektantów ludzie narzekają. Jeśli odfiltrujemy tych, którzy narzekają na wszystko, pozostanie problem użyteczności, który pojawił się jako efekt uboczny. Malutka zmiana w menu… Efekt […]

Przeczytaj resztę artykułu


Jak informować o przerwach technicznych?

9 stycznia 2008 11:19. Autor: Robert Drózd. 18 komentarzy

6 milionów Polaków zna już Pana Gąbkę. Szkoda, że serwis nasza-klasa.pl przy swoich przenosinach (dzisiaj kolejna próba) nie wykorzystał tej sympatycznej postaci. Został tylko suchy komunikat: Portal jest niedostępny: zapraszamy ponownie o 15:00, trwa kopiowanie danych do nowej serwerowni? Dobrze jednak, że informuje się o powodzie przerwy. Raz, że chętniej będziemy wszyscy czekali na te nowe szybkie serwery, dwa – że jak wskazują wszelkie badania psychologiczne, każda […]

Przeczytaj resztę artykułu


Nie wszystko użyteczne, co się świeci (aktualizacja)

5 lipca 2006 10:10. Autor: Robert Drózd. 6 komentarzy

Taka drobnostka. Zarejestrowałem się wczoraj w GoldenLine. Jest to kolejny w Polsce serwis społecznościowy, skierowany do podobnej grupy, co Linkedin. Czyli kontakty zawodowe: choć więcej nacisku na poszukiwanie pracowników, a nie partnerów lub klientów. Czy korzystał będę, nie wiem, ale obejrzeć warto. Z wyglądu bardzo mi się spodobały nieszablonowe nagłówki oraz kolorystyka. Wypełniłem formularz, podałem podstawowe dane i trochę bezmyślnie kliknąłem w link „Jak inni widzą Twój profil?”. No i widzę, acha, dużo tu nie ma, […]

Przeczytaj resztę artykułu