Skocz do linków, Skocz do treści

Artykuły na temat marki Gemius:

Internet CEE 2010 – relacja z pierwszego dnia

26 maja 2010 10:05. Autor: Robert Drózd. 3 komentarze

Wiem, że parę osób czeka na relację z UX LX, ale dziś napiszę jeszcze o innej konferencji na której byłem wczoraj. Spotkanie Internet CEE 2010 zorganizował Gemius, a jego tematyka dotyczy Internetu w krajach Europy Środkowo-Wschodniej – od Słowenii, aż do Rosji. Konferencja rzeczywiście była międzynarodowa, przyjechało wielu przedstawicieli naszych bliższych i dalszych sąsiadów. Dla mnie bardzo informacyjne było otwierające wystąpienie Filipa Pieczyńskiego z Gemiusa, który opowiedział o rozwoju rynku internetowego […]

Przeczytaj resztę artykułu


Wikipedia: O co właściwie chodzi w wersjach przejrzanych?

2 września 2009 21:59. Autor: Robert Drózd. Komentarze (1) »

Wikipedia jest dla wielu dziennikarzy taką czarną dziurą, w której nie wiadomo właściwie co się dzieje, ale z której regularnie wyskakują artykuły, z których dziennikarze po cichutku korzystają. Równie regularnie pojawiają się jakieś afery i ciekawostki, o których można napisać. Standardem bywa też nie zwracanie się do pierwotnego źródła, a po prostu adaptowanie newsów z zagranicy, co wychodzi, albo i nie. I tak na przykład otrzymałem dziś nowy newsletter Gemius Ranking, a w nim o … wielkich zmianach w Wikipedii. Na niebiesko zaznaczyłem to co może […]

Przeczytaj resztę artykułu


O zarządzaniu kodami statystyk

9 sierpnia 2009 23:16. Autor: Robert Drózd. Bez komentarzy »

Im bardziej rośnie świadomość firm na temat mierzenia zachowania użytkowników ich stron, tym bardziej komplikują się sposoby tego mierzenia. Kiedyś w epoce Webalizera i Analoga, które operowały na logach serwera, wystarczyło program zainstalować – i tyle. Podawał co był w stanie. Niektórzy z takich narzędzi wyciskali całkiem sporo, bo dało się je konfigurować w dużym zakresie. Potem nadeszła generacja statystyk wstawianych jako kod JavaScript i od tego czasu mamy […]

Przeczytaj resztę artykułu


Google Ad Planner = zabójca Megapanelu?

15 lipca 2008 22:16. Autor: Robert Drózd. 6 komentarzy

Parę tygodni temu cieszyliśmy się z uruchomienia Google Trends for Websites – i okazuje się, że to były tylko przymiarki do premiery znacznie poważniejszej. Dziś udało mi się uzyskać dostęp do Google Ad Planner – nowej usługi Google, na razie w wersji beta. System ten służy przede wszystkim do planowania kampanii reklamowych w sieci Google, ale przy okazji dostajemy … możliwość podejrzenia statystyk wszystkich dużych polskich serwisów, jak […]

Przeczytaj resztę artykułu


Gemius wyjaśnia kwestię liczebności prób w raporcie

10 lipca 2008 13:52. Autor: Robert Drózd. Komentarze (1) »

Na mój artykuł sprzed dwóch dni: „Polacy po 50-ce dominują na Linkedin?” zareagowała firma Gemius, która była współwydawcą raportu, o którym pisałem. Najpierw w statystykach zauważyłem sporo odsłon generowanych z people2.gem.pl. :-) A dziś skontaktowała się ze mną Aleksandra Teodorczyk z Gemiusa. Przyznała, że w raporcie znalazł się „profil użytkowników bazujący na grupie respondentów o bardzo małej liczebności”, a informacji o liczebności tych prób nie było. W wyniku tych uwag raport został zmodyfikowany. Wykresy dotyczące […]

Przeczytaj resztę artykułu


Polacy po 50-ce dominują na Linkedin?

8 lipca 2008 8:37. Autor: Robert Drózd. 6 komentarzy

Tak przynajmniej twierdzą badacze. Bartek Raciborski opisał na blogu Webstop profile użytkowników polskich portali społecznościowych. Zostały one niedawno opublikowane przez firmy Gemius i Accenture przy okazji raportu nt. polskiego Social Lending. Pełną wersję raportu można pobrać ze stron Gemiusa; jest to plik PDF, ale rozszerzenie należy dopisać sobie po ściągnięciu. :-) Z pozoru wszystko jest zgodne z intuicją. Najbogatsi i najstarsi są użytkownicy Goldenline i Linkedin, najmłodsi i najmniej zasobni […]

Przeczytaj resztę artykułu


Bezczelność w internecie. Jak sprzedać niepotrzebną staroć?

23 października 2006 22:20. Autor: Robert Drózd. 9 komentarzy

Istotą recenzji nie powinno być jedynie bezlitosne krytykowanie. Jeśli o książce nie da się nic dobrego powiedzieć, po co pisać? Czasami jednak recenzja może spełnić rolę ostrzeżenia. I temu właśnie służy niniejszy tekst. Niedawno na blogu firmy Gemius znalazłem następujący wpis: Od kilku godzin na moim biurku leży ksiązka „Marketing w internecie”. Odchylam okładkę i czytam …”Internet nie jest już nowością. Dla większości firm stał się niezastąpionym […]

Przeczytaj resztę artykułu