Skocz do linków, Skocz do treści

16 UX Book Club – Mikrointerakcje – już 23 stycznia

21 stycznia 2014 19:31. Autor: Robert Drózd. Bez komentarzy »

Logo - Klub użytecznej książki

Wyobraź sobie, że jesteś dyrektorem wysokiego szczebla. Twoja korporacja zafundowała Ci nowy telefon i oto od wczoraj zamiast Blackberry używasz iPhone. I jako przedstawiciel sponsora wybierasz się dzisiaj do filharmonii. Telefon oczywiście wyciszasz. I jakże irytuje Cię, gdy podczas IX Symfonii Mahlera słyszysz, że ktoś tego nie zrobił. Przeraźliwe i coraz głośniejsze dźwięki. Czemu ten człowiek nie wyłączy telefonu?! Po dłuższej chwili stwierdzasz, że wszyscy patrzą na ciebie. Tak. To Twój telefon. W przypadku iPhone wyciszenie nie dotyczy alarmu.

Takim właśnie przykładem Dan Safer rozpoczyna swoją książkę „Microinteractions: Designing with Details”. Mikrointerakcje to zdarzenia, takie jak właśnie wyciszenie telefonu, które nigdy nie będą „pełnymi” funkcjami. A jednak to one mogą zadecydować o udanym doświadczeniu użytkownika. Błędy związane z mikrointerakcjami rzadko wychodzą w raportach z badań jako duże czy krytyczne. Zwykle dostaną jedną gwiazdkę i zostaną zakwalifikowane jako „kosmetyczne”. Ale trzeba je umieć zaprojektować i uwzględniać w całym procesie interakcji.

Książce Safera poświęcony będzie 16 UX Book Club w Warszawie, który odbędzie się 23 stycznia 2014 o godzinie 18.

Od poprzedniego spotkania minął ponad rok. I zaszły pewne zmiany. Przede wszystkim po 5 latach zrezygnowałem z prowadzenia tych spotkań, a pałeczkę przejął Michał Dobrowolski. Nie zmieniła się lokalizacja – będzie to budynek Agory, ul. Czerska 6/8.

Na Facebooku jest wydarzenie poświęcone spotkaniu oraz strona grupy UX Book Club Warsaw. Na stronie wydarzenia znajdziecie link do ankiety, na którą trzeba się wpisać, aby wejść na spotkanie.

Sądzę, że na spotkaniu przedyskutujemy też przyszłą ich formę – czy ma być to nadal omawianie książek, czy inaczej (było trochę propozycji na grupie), ale na razie główne założenia się nie zmieniły:

  • Założeniem spotkań „UX Book Club” jest to, że każdy przeczyta książkę i na spotkanie przyjdzie z paroma wnioskami, którymi się podzieli. Można na przykład mieć dwie pozytywne i jedną negatywną uwagę na temat książki.
  • To nie jest spotkanie dla anonimowych słuchaczy z trzydziestego rzędu. Zwykle przychodzi kilkanaście osób, siadamy w kółeczku i dyskutujemy.
  • Oczywiście NIE wymagamy, aby każdy był specjalistą od UX, ale zakładamy że tematyka książki interesuje Cię na tyle, aby mieć swoje zdanie.

Co do samej książki – dostępna jest tylko w oryginale. Czasu jest już niewiele, więc najlepiej kupić ją w postaci e-booka:

Książka nie jest długa, w 2-3 godziny można ją przeczytać.

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Brak komentarzy (na razie)

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.