Ankiety na ósmy UX Book Club
Równo miesiąc został do siódmego Klubu, a już ogłaszamy ankiety na następny. O co chodzi? Dotąd w ankietach wygrywały zwykle książki polskojęzyczne – czyli polskich autorów (Kasperski), albo przetłumaczone na polski (Ash, Kalbach, Porter, Hoekman, Loveday) i tylko raz mieliśmy książkę wyłącznie po angielsku (Wróblewski o formularzach) – ale wtedy wszyscy zapisani mieli dostęp do e-booka.
Tym razem, na ósmym spotkaniu chcemy omówić książkę, która ma wyłącznie anglojęzyczne wydanie i dotyczy nieco bardziej zaawansowanej kwestii. Dlatego też ogłaszamy ankiety odpowiednio wcześniej, aby każdy chętny miał czas na sprowadzenie i przeczytanie niełatwej przecież pozycji.
W ankiecie pojawiły się następujące książki. Linki prowadzą do Amazona:
- Measuring the User Experience: Collecting, Analyzing, and Presenting Usability Metrics – Thomas Tullis, William Albert
- Sketching User Experiences: Getting the Design Right and the Right Design – Bill Buxton
- Designing Web Interfaces: Principles and Patterns for Rich Interactions – Bill Scott (tę książkę recenzowałem we wrześniu 2009)
- About Face 3: The Essentials of Interaction Design – Alan Cooper
- Flow: The Psychology of Optimal Experience – Mihaly Csikszentmihalyi
(tutaj nastąpiła pomyłka: książka JEST dostępna po polsku jako „Przepływ”, wyd. m.in. EMKA; swoją drogą doskonała pozycja z zakresu psychologii) - A Project Guide to UX Design: For User Experience Designers in the Field or in the Making – Russ Uger
- Search Patterns: Design for Discovery – Peter Morville
- Communicating Design: Developing Web Site Documentation for Design and Planning – Dan Brown (ta książka ma mieć wkrótce drugie wydanie, może warto poczekać)
Zabrakło paru książek, które można by dodać (np. „Subject to Change” o projektowaniu strategii produktów, czy troszkę już stara „Designing Interactions”), ale myślę, że i tak jest z czego wybierać.
Osobiście jestem fanem „Measuring the User Experience”, która w bardzo metodyczny sposób pokazuje jak można wykorzystać czynnik „ilościowy” w badaniach użyteczności. Choć nie ma co ukrywać, że lektura i dyskusja mogą być trudne. :-)
A to rzeczone ankiety:
- wybieramy termin spotkania: http://doodle.com/4f4chmwdedr43gyq – koniec maja lub czerwiec…
- wybieramy książkę: http://doodle.com/wy6cm7yicr644z9x – na razie po pierwszych głosach brak wyraźnego faworyta.
Podobne artykuły:
Być może zainteresują Cię następujące artykuły:
- Ankieta na 11 UX Book Club: iPad czy wyszukiwarki?
- Zapraszamy na UX Book Club 8bis! [ODWOŁANE]
- Ankiety na 6. UX Book Club
- Magia interfejsu na siódmym spotkaniu UX Book Club
- Powrót UX Book Club – 9. edycja już 8 grudnia
Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.