Skocz do linków, Skocz do treści

3kropki.pl: (nie) korzystaj z kuriera!

17 marca 2010 12:53. Autor: Robert Drózd. 6 komentarzy

Parę miesięcy temu kupowałem gry w sklepie internetowym 3kropki.pl. W sekcji pomocy zwróciłem uwagę na następującą tabelkę z kosztami:

Tabelka kosztów w serwisie 3kropki.pl - wraz z kosztami zamówienia wzrasta koszt kuriera

Od razu da się zauważyć spore skomplikowanie tej tabelki. Przeciętny klient, dla którego w zasadzie przeznaczona jest jedna kolumna (bo większość wydaje mniej niż 400 zł), nie od razu się zorientuje, gdzie ma szukać.

W przypadku zakupów powyżej 1000 złotych, przesyłka pocztowa jest za darmo nie jest możliwa (kreski mnie zmyliły), natomiast koszty kuriera …wzrastają!

Można zapytać, czy faktycznie w sklepie jest tyle zamówień na wysokie sumy, że konieczne jest wprowadzenie kolejnych przedziałów co tysiąc złotych? Czy warto jest dla 5zł różnicy komplikować przekaz dla klientów?

I jak to jest, że niemal każdy sklep powyżej jakiejś sumy pokrywa koszty przesyłki, ale nie 3kropki? Zarówno pod względem biznesowym, jak i marketingowym taka decyzja jest dla mnie zagadką.

Swoją drogą, miesiąc temu pisałem na VrooBlogu o doświadczeniach z kupowaniem gier w sklepach internetowych. Bywało różnie.

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Komentarze czytelników

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS
  1. Tomek

    A ta kreska to nie oznacza przypadkiem braku?

  2. Robert Drózd

    Fakt, sądziłem że to jest brak kosztów, a nie brak możliwości, ale przecież w tym przypadku byłoby też „gratis”. Już poprawiłem w treści. :-)

  3. Bartek (xardas)

    Ceny dostawy kurierskiej prawdopodobnie rosna z uwagi na wartosc przesylki a co za tym idzie – koszt ubezpieczenia jej.

    Choc tak czy innaczej chore jest to, ze sklep z marzy zyskanej na produkcie wartym 4k nie jest w stanie pokryc 35zl gdzie inne juz od 500-600 wysylaja za darmo..

  4. Kacper Wierzbicki

    Prawo konsumenta jak zwykle naginane ;) Na każdym kroku trzeba uważać bo chwyty marketingowe nie śpią ;)

  5. Aznar

    Konsument dziś, na szczęście ma wybór i w trzech kropkach kupować nie musi, jeszcze tylko dobrze by było żeby konsumenci byli świadomi, co powoli idzie właśnie ku temu dla dobra nas wszystkich zresztą :)

  6. Zazuzi

    Zdarza się, że powyżej pewnej kwoty lub ilości zamówionego towaru gratisowa dostawa jest nieopłacalna. Zwłaszcza na duże odległości, zwłaszcza że ceny w sklepach internetowych i tak są już wystarczająco niskie, zwłaszcza że i tak po opłaceniu kosztów dostawy będziemy „na plus”:-) Nie mam tu na myśli gier, ale taka na przykład glazura swoje waży. Przykład cennika: http://plytki24.pl/Transport/info_3.php

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.