Skocz do linków, Skocz do treści

Wyróżnienie w konkursie „Blogi firmowe roku 2008”

31 października 2008 10:02. Autor: Robert Drózd. 9 komentarzy

Ogłoszone dziś zostały wyniki konkursu „Blogi firmowe roku 2008”. Niniejszy blog zdobył 3 miejsce w  kategorii „blogi profesjonalne”. Bardzo się cieszę z tego wyróżnienia, tym bardziej że mam świadomość pewnej nietypowości bloga WebAudit. W porównaniu z innymi nagrodzonymi blogami nowe wpisy  pojawiają się tutaj dosyć rzadko, a lektura wymaga czasami pewnej wstępnej wiedzy.

Blogowi WebAudit niedługo stukną 3 lata, z tej racji planuję pewne zmiany, bo parę rzeczy – podobnie jak na stronie firmowej – się mocno zestarzało. Ale o tym za chwilę.

Pierwszą nagrodę – i zasłużenie – dostał blog sklepu eLady. To rzeczywiście blog firmowy (pisze go kilka osób!), który wpasował się idealnie w tematykę sklepu eLady. Trochę o pracy, trochę plotek, trochę o sklepie i klientach. I jak najdalej od pijarowego żargonu którym straszą czasami inne blogi.

Drugie miejsce zajął blog portalu InfoPraca, należący do stajni blomedia.pl. Cała masa aktualności, porad i ciekawostek z rynku pracy. Przy okazji, jury konkursu trochę się dało oszukać klasyfikując bloga do działki profesjonalnej (blogi istniejące dłużej niż rok), bo wprawdzie archiwum sięga ubiegłego roku, ale wpisy pojawiają się  dopiero od połowy 2008 – przy datach wcześniejszych wklejono po prostu artykuły z innych źródeł. Sam blog został uruchomiony w sierpniu 2008, jak wynika z tej notki prasowej. Co ciekawe, wcześniej pod tym adresem istniał inny blog: i to co najmniej od 2005, ale firma jakoś nie chcę się nim chwalić.

Co sądzić o konkursach takich jak „Blogi firmowe”? Na pewno przyczynią się do innego plasowania blogów w umysłach ludzi zajmujących się marketingiem w Polsce. Wciąż pokutują szufladki – blog osobisty to pamiętnik, blog firmowy to narzędzie PR-owe, równie wciągające co zbiór informacji prasowych. Blogi firmowe powstają, firma to oczywiście ogłasza w komunikacie dla prasy, po paru miesiącach tworzenia wydumanych notek entuzjazm spada i coraz bardziej nie ma się już do czego przyznawać. Tymczasem można tworzyć blogi firmowe, które będą angażowały czytelników, ci wreszcie zapomną, że to co czytają jest „firmowe”.

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Komentarze czytelników

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS
  1. Marcin Jagodziński

    co sądzić o konkursach? że mają wylansować organizatora konkursów.

    a co sądzić o „plasowaniu blogów w umysłach marketerów”? że im dalej blogi będą od tych „umysłów”, tym dla całej blogosfery lepiej.

  2. Robert Drózd

    Marcin – myślę, że w tym przypadku organizator czyli Dominik Kaznowski jest dostatecznie wylansowany, aby nie potrzebować do tego konkursów. :-)

    Ukształtowane umysły marketerów są potrzebne gdy np. chcesz sobie na blogu zarobić. :-) Nie byłem na poniedziałkowej Tubie ale podobno zrozumienia wzajemnego nie było.

  3. Marcin Jagodziński

    99% blogujących nie pisze blogów po to, żeby na nich zarobić. nie byłem na ostatniej tubie, blogi mnie interesują, reklama też (jak psie gówienka na trawniku – staram się nie wdepnąć), a to spotkanie było wbrew zapowiedziom o tym reklamie nie o blogach.

    przekonanie, że najwyższym celem do którego dąży blogosfera jest wykorzystanie (abuse) przez marketerów to miraż.

  4. Robert Drózd

    W końcu zarabianie to nie tylko reklama i w przypadku blogów firmowych na pewno nie najważniejsza, na tubie największe kontrowersje ponoć wzbudził pijarowiec.

    Wykorzystanie niekoniecznie, w najgorszym przypadku kohabitacja, w najlepszym udana współpraca bez podejrzliwości z obu stron.

  5. Jacek

    A ja gratuluję !!! Takie wyróżnienie napewno zachęci kilka osób do subskrypcji przez RSS i niebawem będzie 1500 :-)

  6. Mariusz Gąsiewski

    Ja również przyłączę się do gratulacji! Takie wyróżnienia w blogowaniu nie są najważniejsze, ale w pewnym stopniu motywują też do dalszej pracy. Gratulacje :)

  7. Marek Kasperski

    Ciesze sie i gratuluje!

  8. Chris Trynkiewicz

    Gratuluje :)
    Chociaz musze przyznac, ze „blog firmowy” to wg mnie chybione okreslenie w tym przypadku – jest ta sama tematyka, ale na temat samej firmy i jej klientow zbyt wiele nie piszesz…
    Zeby nie byc goloslownym, podam przyklad bloga DreamHostu – jest czasem na rozne tematy, ale w znacznej mierze o firmie.

  9. Robert Drózd

    Chris: dlatego wyróżnienie było dla mnie zaskoczeniem, bo firmą to ja jestem jednoosobową, o bieżącej działalności też za dużo nie piszę.

    O konkretnych przypadkach za bardzo pisać nie mogę, a opisywania dnia roboczego chyba nie byłoby zbyt pasjonujące. :-) Przykładowo:

    „Dziś miałem udane godzinne spotkanie z miłą panią od multimediów, której udzielałem wszelkich rad na temat modernizacji serwisu z plikami wideo, którym się zajmuje. Doszliśmy wspólnie do wniosku, że pomysły na nowe tagi można spokojnie czerpać z googlowego narzędzia Keyword Tool. Kolejny zadowolony klient odszedł (ach, zapomniałem powiedzieć, że siedzę dziś od 7:30 w biurze klienta). Zaparzyłem sobie zieloną herbatę w moim ulubionym niebieskim kubku ze słonecznikiem i sprawdziłem nowe maile, których nie było, albowiem wszyscy czekają na moje raporty, które dziś mam przesłać do 15. W Thinking Rock czeka na mnie tylko 112 next actions, ale tylko 7 bardzo pilnych”

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.