Skocz do linków, Skocz do treści

Użytecznościowa prasówka

13 października 2008 9:39. Autor: Robert Drózd. Bez komentarzy »

Kilka artykułów (czasami sprzed paru tygodni), które wreszcie dzisiaj miałem czas przeczytać.

Applying Turing’s Ideas to Search (Boxes & Arrows) – czy obecne wyszukiwarki zdają test Turinga? Nie bardzo i nie ma na razie nadziei że to się zmieni. Ale warto korzystać z możliwości podpowiedzi wyszukiwanych fraz.

The AI is able to respond in complete sentences with realistic syntax to mask its identity, even throwing in slang, canned humor, or typos.

Q: Who?s the most famous person in the world?

A: Used to be Tom Cruise, but hes gone a little crazy LOL ;-)

The Site Map: An Information Architecture Cop-Out (UIE.com) – Jared Spool wyjaśnia, dlaczego poprawianie Twojej mapy strony nie jest zawsze najlepszym pomysłem.

At first glance, it might seem this was a successful task. After all, the user found what they wanted. However, the home page practically failed them — with the site map being the only hope.

Deafness and the User Experience (A List Apart) – krótkie wprowadzenie do tego jak multimedia i strony internetowe przystosować do potrzeb osób niesłyszących.

Two methods of presenting accessible media for the deaf and hard of hearing:

  • Captioning is the transcription of speech and important sound effects.
  • Subtitling is a written translation of dialogue.

Jak się robi papierowe prototypy? (Dymecki.pl) – parę zebranych przykładów na korzystanie z paper prototyping. Niektóre dziwne…  :-)

Oczywiście najlepszy sposób nauki to samodzielne testowanie i eksperymentowanie z papierowymi prorotypami.

How to Succeed As a First-Time UX Manager (UX Matters) – czyli jak sobie poradzić zarządzając specami od użyteczności?

As a designer or user researcher, your success depended much more on your personal expertise, focused execution, and ability to individually achieve goals. As a manager, your job is not to do the work, but to bring out the best in your team. You need to set your team?s direction so they?re working on the right priorities, make sure team members work together well and play their positions, and in the end, ensure they produce market-changing designs.

Google Analytics E-Commerce Tracking Pt. 3: Why EVERYONE Should Use It (Analytics Talk) – kilka mniej znanych przyczyn dla której śledzenie transakcji w Analytics może się przydać.

Knowing how many visits to a site it takes to convert a visitor is very actionable. What if the data indicates that visitors convert after the third visit? This means that we need to get a visitor back the site a third time to have any chance for a conversion. We may change our keyword bidding strategy to target visitors that are further along in the conversion cycle or we might try to collect an email address to send them additional information via email.

Podobne artykuły:

Być może zainteresują Cię następujące artykuły:

Zapisz się na kanał RSS bloga i dołącz do ponad 1500 czytelników RSS.

Zostań fanem WebAudit na Facebooku.

Brak komentarzy (na razie)

Śledź komentarze do tego artykułu: format RSS

Zostaw komentarz

W komentarzu można (choć nie trzeba) używać podstawowych znaczników XHTML. Komentarze zawierające w podpisie słowa kluczowe mogą zostać potraktowane jako spam i usunięte.